Klubben

Klubben föddes ur en ide om att vilja skapa en trygg och vänlig gemenskap. Denna ide blev i början på 2024 till verklighet, Friendly Feline Club grundades.

FFC är en independent klubb för alla som gillar katter och samspel.
Vi är en del av Global Feline Alliance som är ett samspel mellan fristående kattklubbar runt om i världen.

Våra mål är att verka för att höja kattens status och hälsosam avel - men även att uppmuntra till schyssta & sunda relationer, såväl över sociala medier som i verkligheten. Vi tycker och tänker alla olika och det är okej.

Vi tycker inte att någon förtjänar att bli uthängd, påhoppad eller svartmålad - speciellt inte över sociala medier eller i stängda grupper utan att själv kunna försvara sig. Det förekommer tyvärr extremt mycket vuxenmobbning där idag och vi står för att det är dags för en skärpning!

Håller du med?